Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Betaling og hvad omfatter prisen

  • Der er mulighed for betaling via MobilePay, kredit- og debitkort. Vi opkræver ingen betalingsgebyr.
  • Prisen, som du ser ved den enkelte vare, er i danske kroner inklusive moms.
  • Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er afsendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Forsendelse

  • Ved køb for minimum 1.500 kr. på riislund.dk tilbyder vi gratis levering til adresser i Danmark. Ved køb under dette beløb tillægges et fragtgebyr, som starter fra 46,75 kr.
  • Vi sender til alle lande i EU. Vi sender ikke til Færøerne og Grønland.
  • Emballage: Vi sender altid vores produkter forsvarligt indpakket.
  • Vi bestræber os på at afsende varen indenfor to hverdage efter at varen er bestilt.
  • Ønsker køber at ændre forsendelsesadresse, som køber har oplyst riislund.dk, skal riislund.dk kontaktes skriftligt på kundeservice@riislund.dk. Er pakken afsendt, vil riislund.dk opkræve et forsendelsesgebyr til at dække forsendelsesomkostninger for endnu en forsendelse. Prisen vil blive fastsat ud fra Post Danmarks priser og skal forudbetales før varen sendes igen.
  • Adressen brugt til forsendelse er faktureringsadressen eller alternativ forsendelsesadresse, som du har oplyst riislund.dk ved bestilling. Afhenter du ikke pakken, har du oplyst en forkert adresse eller eksisterer adressen ikke, så pakken kommer retur til riislund.dk, er det købers ansvar at kontakte riislund.dk for en ny forsendelse. En ny forsendelse vil ske på købers regning og skal forud betales, før endnu afsendelse vil finde sted. Prisen vil blive fastsat ud fra PostNord eller GLS’s priser.
  • Ikke afhentede varer opbevares i 12 måneder fra købsdato.

Fortrydelsesret

Når du køber en vare på riislund.dk, har du altid 14 dages frist til at fortryde købet regnet fra den dato, hvor du modtager varen ifølge reglerne herom i loven omkring E-handel.

For at benytte dig af fortrydelsesretten skal du skrive til kundeservice@riislund.dk. Vi skal have din skriftelige bekræftelse senest 14 dage efter din modtagelse af varen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os skriftelig melding om dette. Du skal selv betale for returforsendelsen og må for eksempel ikke sende varen pr. efterkrav. Vi anbefaler, at du returnerer pakken på samme måde, som riislund.dk brugte, da vi sendte den til dig. Vi bruger sædvanligvis PostNord eller GLS, så det skal du også gøre. Husk at sende den direkte til vores adresse – det gør du ved at sende som erhvervspakke. Sender du pakken retur til en pakkeshop nær vores adresse, afhentes den ikke.

Du skal sende varen retur til riislund.dk uden unødvendig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om, at du vil fortryde købet. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Det anbefales, at du ved varens returnering, ved hjælp af postkvittering eller lignende, sikrer dig bevis for returneringen. Ved returneringen er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varens levering fra forsendelsestidspunktet.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Manglende original emballage vil udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, skal varen returneres i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til riislund.dk, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig på det gældende køb der fortrydes, pånær leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved oprindelig transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes direkte til vores adresse, som erhvervspakke:

Riislund ApS
ATT: Fortrydelse (bestillingsnr)
Søren Møllersvej 33,
8410 Rønde,
Danmark

Reklamation

Du har 24 måneders reklamationsret samt mulighed for brug af 6 måneders formodningsreglen fra den dag, du modtager et produkt solgt af riislund.dk. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Når du handler hos riislund.dk får du 2 års garanti. Dette betyder, at vi dækker alle fejl der må opstå på produktet, som ikke er selvforskyldt eller opstået pga. slid/almindelig brug. riislund.dk følger reglerne i købeloven. Vi gør opmærksom på, at vi f.eks. ikke dækker fejlagtig brug, driftstab, tabt arbejdsfortjeneste og lignende.

Du skal kontakte kundeservice@riislund.dk og skriftligt gøre opmærksom på, hvilket problem du oplever på det solgte produkt fra riislund.dk. Du må ikke indsende et produkt til riislund.dk uden at have aftalt det først. Forsendelse til vores værksted ved reklamation betales af riislund.dk. Afvises en reklamation vil der blive opkrævet et gebyr på kr. 100,- til dækning af fejlsøgning, fragt og håndtering.

Vigtigt: I pakken til riislund.dk for reklamation skal alt tilbehør, der fulgte med ved købet sendes med, kopi af købsbevis og fejlbeskrivelse skal vedlægges.

Hvis du vil reklamere, skal varen sendes direkte til vores adresse, som erhvervspakke:

Riislund ApS
ATT: Reklamation (bestillingsnr)
Søren Møllersvej 33,
8410 Rønde,
Danmark

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, så der ikke sker transportskader.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@riislund.dk (ATT: Sandra Lund). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til klagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Der er i 2016 februar blevet en aktiv klagemulighed via EU, du kan læse mere her: www.ec.europa.eu/odr